Területfoglalási engedély ügyintézése

Területfoglalási engedély ügyintézése

Magyarország területén területfoglalási engedély szükséges a konténerek közterületre való kihelyezéséhez.

Ugyanakkor az önkormányzatok engedélyezési feltételei és díjai eltérőek.

Amennyiben tehát, nem lehetséges a konténert zárt telekre, udvarra kihelyezni, akkor a közterületre való kihelyezés vagy a folyamatos rakodás jöhet szóba.

A területfoglalási engedély igénylésekor számításba kell venni az adott önkormányzat által meghatározott ügyintézési határidőt és az esetleges díjmentes napokat

Az ügyintézési határidő a fővárosban 1-2 munkanaptól kezdve kb. 1-2 hétig terjedő intervallum.

Az engedély díja a fővárosban:

Napidíj: Önkormányzatonként változó.
Nem szükséges területfoglalási engedély, ha folyamatos rakodás folyik, ennek feltétele, hogy rakodás közben a konténer összeköttetésben maradjon a teherautóval és a sofőr folyamatosan jelen legyen a gépjárművénél.
A várakozási idő: 30 percig ingyenes   utána 3.000 Ft + áfa / 30 perc

Bővebb felvilágosításért forduljon az illetékes önkormányzathoz vagy hívja diszpécserünket!

KÖZTERÜLET HASZNÁLATA

A közterület használata (ismertebb nevén: közterület foglalás) alapvető szabályozását tartalmazó rendelet száma:17/2013. (V.30.) 

FONTOS TUDNIVALÓK A KÖZTERÜLET HASZNÁLATÁRÓL!

  •  A beadott kérvény még nem engedély!
  • Jogszerűen csak akkor használható a közterület, ha a helyszínen a közterület használója be tudja mutatni az engedélyező határozatot!
  • Az engedélyező határozat megkapásának feltétele a személyes (meghatalmazott általi) átvétel a használatba-vételi díj befizetésének igazolásával együtt!
  • A közterület használatára vonatkozó kérelmet a tervezett használat előtt minimum 10 (önkormányzatonként változó) nappal kell benyújtani!
  • Visszamenőleges dátummal nem adható be kérelem.
  • A kérelemhez mellékelni kell a pontos helyszínt ábrázoló vázlatot!
  • Az egy napnál nem hosszabb időtartamra beadott konténer elhelyezésére vonatkozó kérelemre ugyanazok a szabályok érvényesek, mint minden más esetre!
  • A kérelmek kitöltésénél értelemszerűen kell eljárni (pl. konténer esetében nem négyzetmétert, hanem a használni kívánt konténerek darabszámát kell beírni.)

Kérelem beadásával, és az elbírálás rendjével kapcsolatos tudnivalók:
Közterület rendeltetésétől eltérő használatához a közterület-használati hozzájárulás iránti kérelem a II. kerületben beadható:

  •  A Városrendészet és Környezetvédelmi Iroda honlapjáról közvetlenül.
  • Elektronikus úton (e-mailben) hornacki.barnabas@masodikkerulet.hu címen, vagy fulop.zoltan@masodikkerulet.hu címre.
  • A Polgármesteri Hivatal honlapjáról, letölthető űrlap segítségével személyesen a Városrendészet és Környezetvédelmi Irodán (1024. Buday L. u. 5/c) ügyfélszolgálati időben. 
  • Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Főosztály Közterület Használati Osztály: a közterületek használatának ügyintézői kerületenként megtekinthetők:

http://vallalkozas.budapest.hu/lapok/KPusX.html

Hívás most!
FEL